Inteligencja emocjonalna

Inteligencja emocjonalna

w biznesie

Anna Buczek o inteligencji emocjonalnej
Anna Buczek o inteligencji emocjonalnej

Inteligencja emocjonalna to najważniejsza kompetencja przyszłości, która decyduje, o tym jak dobrze radzimy sobie w relacjach międzyludzkich, ale też na ile jesteśmy odporni na stres.

„Sukces życiowy co najwyżej w 20% zależy od IQ. W takim razie pozostaje jeszcze 80% innych oddziaływań – grupa czynników nazywana inteligencją emocjonalną (EQ)”

Daniel Goleman – autor książki Inteligencja emocjonalna

Inteligencję emocjonalną można i trzeba rozwijać. Im wyższa świadomość własnych emocji i ich kontrola, tym mniej wybuchów złości w pracy i lepsze radzenie sobie z paraliżującym strachem w sytuacjach podbramkowych. Dobre zarządzanie emocjami przez Lidera pozwala na gładkie prowadzenie zespołu, zwiększa uważność i zrozumienie potrzeb pracowników i jest narzędziem sukcesu w budowaniu trwałych i wartościowych relacji z ludźmi. Jest to jedno z narzędzi zwiększania odporności psychicznej i odporności na stres.

Warsztat rozwijający inteligencję emocjonalną w biznesie

Warsztat dedykowany jest dla zespołów zarówno tych, które działają w ramach bieżących obowiązków, jak i zespołów projektowych. W trakcie warsztatów każdy uczestnik przyjrzy się własnym reakcjom w sytuacjach trudnych, konfliktowych oraz wypracuje swój mechanizm radzenia sobie z nimi. Następnie przećwiczy w zespole metody komunikacji bez agresji oraz negocjacji opartej na współpracy.

Warsztat poprawia komunikację w zespole, zwiększa transparentność współpracy, uzdrawia atmosferę. Przez co zespół pracuje efektywniej, szybciej rozwiązuje problemy i zmniejsza ryzyko powstawania konfliktów. Pracownicy są bardziej zaangażowani i zmotywowani do działania.

Agenda-inteligencja-emocjonalna
Sekwencja Biznesu | Inteligencja emocjonalna w biznesie | anna.buczek@sekwencjabiznesu.pl

Co dalej?

Inteligencja emocjonalna jest wymieniana jako jedna z kompetencji społecznych, kluczowa do rozwoju w najbliższej przyszłości. Rozumiana jako zdolność komunikowania się w prosty i bezpośredni sposób, a także jako budowanie wartościowych relacji międzyludzkich, inteligencja emocjonalna wspiera rozwój kompetencji miękkich. Należy do nich: komunikatywność, umiejętność pracy w grupie czy elastyczność, jako zdolność dostosowania się do panujących reguł oraz zmiennych. Kompetencje te wspierają rozwiązywanie sporów i problemów, decyzyjność, innowację oraz inicjatywę. Inteligencja emocjonalna jest także narzędziem pracy każdego Lidera, który pracując z ludźmi chce być dobrze rozumiany i rozumieć innych. Jeśli chcesz poznać więcej narzędzi skutecznego zarządzania zespołem, sprawdź program Uwolnić czas Lidera.

  • Cel szkolenia:

    Zarządzanie emocjami i radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w pracy, poskramianie wybuchów złości, unikanie konfliktów i rozwiązywanie problemów, otwarta komunikacja z nastawieniem na współpracę, poprawa komunikacji ze współpracownikami, budowanie pozytywnych relacji.

  • Powiązane warsztaty:

    Prowadzenie projektów dla sektora MSP
    Budowanie efektywnych zespołów

Efekt

Zwiększenie efektywności zespołów poprzez poprawę komunikacji i współpracę.

Dla kogo

Dla zespołów, liderów, kierowników projektu, dyrektorów.

Czas trwania

2 dni szkoleniowe
lub 4 sprinty

Zainteresowało Cie szkolenie? Napisz do nas korzystając z poniższego formularza


    [newsletters newsletters-165 list:1 email:your-email "Zapisz mnie do newslettera"]

    kupuję szkolenie

    Kontakt

    odpowiadamy na potrzeby

    Potrzebujesz szkolenia indywidualnego lub zespołowego?
    Chcesz poprawić jakość zarządzania swojej firmy?
    Pomogę podnieść efektywność Twojego zespołu
    Napisz do mnie.

    ul. Łobzowska 5/1, 31-139 Kraków