
Warsztat
Komunikacja oparta na współpracy
Komunikacja oparta na współpracy
Pierwszym krokiem do zwiększenia efektywności zespołu jest uspokojenie atmosfery i wypracowanie systemu zapobiegania konfliktom przez jego członków. Służy temu między innymi umiejętność zarządzania komunikacją w zespole, w tym ustalanie zasad, kanałów i form komunikacji pomiędzy członkami zespołu. Celem praktycznego warsztatu Komunikacja oparta na współpracy jest wspólne wypracowanie przez zespół zasad komunikacji oraz przełożenie tych ustaleń na procesy i procedury. Dzięki temu zespół uniknie niedomówień, nieporozumień, a w sytuacji konfliktowej szybciej wyjdzie z impasu. Zaś jasne określenie zasad komunikacji, daje przyzwolenie i zarazem narzędzie na zwrócenie uwagi w sytuacji spornej i szybsze rozwiązanie problemu.
Narzędzia, metody, techniki
- Udzielanie informacji zwrotnej – Model FUKO, Komunikat Ja
- Umiejętność doprecyzowania – Parafraza, fakty
- Ocena okresowa pracownika, współpracownika – modelem SPINKA
- Pozytywna asertywność i obrona swojego interesu
- Negocjacje oparte na współpracy
- Motywacje pozapłacowe – Kotwice motywacji Scheina
Komunikacja narzędziem w w budowaniu zespołów
Warsztat dedykowany komunikacji w zespole, pozwoli przećwiczyć w praktyce w jaki sposób przekazywać informacje skutecznie. Pozwoli także odkryć popełniane błędy w komunikacji, które negatywnie wpływają na efektywność zespołu, a potem je wyeliminować. Dodatkowo zespół nauczy się delegować zadania adekwatnie do umięjętności i doświadczenia pracowników oraz udzielać wzmacniającej i korygującej informacji zwrotnej.
Te podstawy komunikacji opartej na współpracy pozwolą zapobiegać trudnym i konfliktowym sytuacjom. Poprawa komunikacji przełoży się natomiast na skuteczność realizowanych zadań, poprawę atmosfery pracy, zwiększenie motywacji i zaangażowania oraz uspokoi emocje.
Na wyższy poziom zarządzania komunikacją przeniosą lidera sesje Kontrola emocji.
- Cel szkolenia:
Poprawa atmosfery w zespole, uspokojenie negatywnych emocji w pracy, eliminacja destrukcyjnych zachowań e
- Powiązanie warsztaty:
Zarządzanie zmianą w firmie
Diagnoza kompetencji

Efektywna komunikacja w zespole i skuteczne rozwiązywanie sytuacji trudnych
umiejętności feedback i feedforward
Docieranie do potrzeb rozmówcy
pozytywna asertywność

Dla zespołów
Menedżerów, Liderów
Dyrektorów, Zarządzających
Kierowników projektu

Warsztat praktyczny - facylitacyjny 2-dniowy
Praca na przykładach z otoczenia uczestników
Zadania wdrożeniowe i wsparcie trenera
Zainteresowało Cie szkolenie? Napisz do nas korzystając z poniższego formularza
Kontakt
odpowiadamy na potrzeby
Potrzebujesz szkolenia indywidualnego lub zespołowego?
Chcesz poprawić jakość zarządzania swojej firmy?
Pomogę podnieść efektywność Twojego zespołu
Napisz do mnie.