Komunikacja

Warsztat

Komunikacja oparta na współpracy

Komunikacja oparta na współpracy 

Pierwszym krokiem do zwiększenia efektywności zespołu jest uspokojenie atmosfery i wypracowanie systemu zapobiegania konfliktom przez jego członków. Służy temu między innymi umiejętność zarządzania komunikacją w zespole, w tym ustalanie zasad, kanałów i form komunikacji pomiędzy członkami zespołu. Celem praktycznego warsztatu Komunikacja oparta na współpracy jest wspólne wypracowanie przez zespół zasad komunikacji oraz przełożenie tych ustaleń na procesy i procedury. Dzięki temu zespół uniknie niedomówień, nieporozumień, a w sytuacji konfliktowej szybciej wyjdzie z impasu. Zaś jasne określenie zasad komunikacji, daje przyzwolenie i zarazem narzędzie na zwrócenie uwagi w sytuacji spornej i szybsze rozwiązanie problemu.

Narzędzia, metody, techniki

  • Udzielanie informacji zwrotnej – Model FUKO, Komunikat Ja
  • Umiejętność doprecyzowania – Parafraza, fakty
  • Ocena okresowa pracownika, współpracownika – modelem SPINKA
  • Pozytywna asertywność i obrona swojego interesu
  • Negocjacje oparte na współpracy 
  • Motywacje pozapłacowe – Kotwice motywacji Scheina

Komunikacja narzędziem w w budowaniu zespołów

Warsztat dedykowany komunikacji w zespole, pozwoli przećwiczyć w praktyce w jaki sposób przekazywać informacje skutecznie. Pozwoli także odkryć popełniane błędy w komunikacji, które negatywnie wpływają na efektywność zespołu, a potem je wyeliminować. Dodatkowo zespół nauczy się delegować zadania adekwatnie do umięjętności i doświadczenia pracowników oraz udzielać wzmacniającej i korygującej informacji zwrotnej.

Te podstawy komunikacji opartej na współpracy pozwolą zapobiegać trudnym i konfliktowym sytuacjom. Poprawa komunikacji przełoży się natomiast na skuteczność realizowanych zadań, poprawę atmosfery pracy, zwiększenie motywacji i zaangażowania oraz uspokoi emocje.

Na wyższy poziom zarządzania komunikacją przeniosą lidera sesje Kontrola emocji.

  • Cel szkolenia:

    Poprawa atmosfery w zespole, uspokojenie negatywnych emocji w pracy, eliminacja destrukcyjnych zachowań e

  • Powiązanie warsztaty:

    Zarządzanie zmianą w firmie
    Diagnoza kompetencji

Efekt

Efektywna komunikacja w zespole i skuteczne rozwiązywanie sytuacji trudnych
umiejętności feedback i feedforward
Docieranie do potrzeb rozmówcy
pozytywna asertywność

Dla kogo

Dla zespołów
Menedżerów, Liderów
Dyrektorów, Zarządzających
Kierowników projektu

Działanie

Warsztat praktyczny - facylitacyjny 2-dniowy
Praca na przykładach z otoczenia uczestników
Zadania wdrożeniowe i wsparcie trenera

Zainteresowało Cie szkolenie? Napisz do nas korzystając z poniższego formularza


    [newsletters newsletters-165 list:1 email:your-email "Zapisz mnie do newslettera"]

    kupuję szkolenie

    Kontakt

    odpowiadamy na potrzeby

    Potrzebujesz szkolenia indywidualnego lub zespołowego?
    Chcesz poprawić jakość zarządzania swojej firmy?
    Pomogę podnieść efektywność Twojego zespołu
    Napisz do mnie.

    ul. Łobzowska 5/1, 31-139 Kraków